ארכיטקט

מחפשים ארכיטקט לבית פרטי, מבנה ציבור או מבנה תעשיה? גולדברג – אילון, אדריכלים ומתכנני ערים, בניהולו של ארכיטקט רשום ורשוי דניאל גולדברג ואינג' אילון צבי, מתמחים במתן פיתרונות אדריכליים והנדסיים מותאמים לצרכיך תוך שימת דגש על עמידה בלוחות זמנים, ייעול כלכלי של הפרוייקט וסיוע מקצועי בבחירת היועצים הדרושים ובחירת שיטת הבניה המתאימה לכם.
לייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדינו בטלפון 055-8810365

צפו בסרטון המציג מבנה תעשיה שתיכננו ממעוף הציפור:

בסרטון ניתן לראות מבנה תעשיה שנותן פיתרונות לשתי חברות שצריכות לעבוד מבניין אחד. שיטת הבניה שנבחרה לשלד הבניין ע"י הארכיטקט בשילוב עם המהנדס היא בניה טרומית המשלבת עבודה עם לוחות דרוכים לטובת בניית התקרות.

הכינוי ארכיטקט (Architect) משמעותו ביוונית – רב-בנאי. אכן, תפקידו של ארכיטקט הוא לעצב ולתכנן בנייה, החל במבנים פרטיים ועד לגשרים, גורדי שחקים ומבני ציבור. ארכיטקט הוא מצד אחד אמן, אך מצד שני, עליו לדבוק בפרקטיקה ולהיות מעשי. בניגוד לאמנים, עליו ליצור תחת מגבלות ולענות לדרישות מזמין העבודה.

ארכיטקט דניאל גולדברג ממשרד גולדברג – אילון מסביר:

מה תפקידו של הארכיטקט?

באופן כללי ניתן לומר כי הארכיטקט אחראי על נראות המבנה.

מה זה אומר תכלס?

  • מחקר – ארכיטקט ייפגש עם הלקוח ויבין את הצרכים והחזון שלו. בנוסף, הארכיטקט מגיע לשטח או לנכס, לומד את כיווני האויר, השפעת מסלול השמש, הגיאומטריה של המגרש או המבנה (לדוגמה: מגרש צר מציב אילוצים המחייבים את הארכיטקט לייצר פתרונות אדריכליים יצירתיים).
  • בדיקת היתכנות – במסגרת בדיקת ההיתכנות, נבדקים זכויות בנייה, ניצול אחוזי בנייה, ניצול אחוזים מתכסית השטח, אחוזי הקלה אותם ניתן לקבל בוועדה לתיכנון ובניה של הרשות המקומית או המועצה המקומית והדמיה ראשונית תלת מימדית של התכנון הארכיטקטוני המוצע.
  • חוות דעת – הארכיטקט יתייחס לנושאים נוספים החשובים ללקוח ורלוונטיים , בהתאם לסוג הפרוייקט. לדוגמה: בפרוייקט תמ"א 38 יתיחס הארכיטקט במסגרת חוות הדעת, לנושא פתרונות חניה. כאשר המדובר במבנה תעשיה, הארכיטקט יתיחס לעלויות בנייה משוערות למ"ר כפונקציה של גודל המבנה, סוג הבנייה וכן עלות הפיתוח כפונקציה של גודל המגרש.

מספר הדמיות תלת מימד לאתר בדיקת היתכנות:

הדמיה ארכיטקטונית של מבנה תעשיה 4000 מ"ר באיזה"ת אריאל
הדמיה ארכיטקטונית של מבנה תעשיה במגרש עם הפרשי גובה בברקן
הדמיה ארכיטקטונית של מפעל קוסמטיקה בעין שמר
הדמיה נוספת של המפעל באריאל

נראות ועיצוב – תאום בין אנשי המקצוע – רישוי – מתן כלים וידע לבונה

נראות ועיצוב – העברת מסר:
מבנה מכל סוג, שייראה טוב, נכון אדריכלית, ייחודי ומעניין, יענה על צרכי היזם ומטרת הפרויקט. נראות טובה, חשובה מהפרויקט הקטן ביותר ובוודאי למיזמים גדולים. בסופו של יום, אם השקענו כסף רב בבנייה נרצה לקבל מוצר מקצועי ויפה.
בפועל, לאחר פגישות עם הלקוח ולאחר מחקר על תחום העיסוק, העדפת סגנונות וגם יעילות והתנהלות בתוך המבנה, יכין ארכיטקט מספר חלופות תכנון. מוצר סופי, יפה ומקצועי מחזיק בערך שיווקי מכרתי אם מטרת הבנייה היא למכור את הנכס שיתקבל.

ארכיטקט מביט בתוכנית אדריכלית
ארכיטקט מביט בתוכנית אדריכלית

תאום בין אנשי מקצוע:
ארכיטקט מלווה את הבונה מהשלב הראשוני של המיזם ומלווה אותו יותר מכל יועץ אחר. אחד התפקידים החשובים, קשור בתאום תכנוני בין היועצים בפרויקט. בפרויקטים גדולים ייעזר הארכיטקט במנהל הביצוע ושניהם יתאמו את פגישות היועצים ויוודאו שתוכניות היועצים משתלבות היטב זו בזו.

רישוי:
תהליך הרישוי מתחיל בהוצאת הנתונים ברשות, הגעה לשטח ובדיקת גבולות המגרש, סוגי השטחים הסמוכים (מבנה או שטח ציבורי משפיע על התכנון הארכיטקטוני) והעברת המיידע על אחוזי הבנייה ומה ניתן לבנות ללקוח. בהמשך ייתכן שתתקבל החלטה לבקש הקלה. הקלה היא חריגה מהתוכנית המוכרת. הרשות דורשת פרסום של בקשת ההקלה בעיתונים ואם אין התנגדות (גם הרשות עצמה יכולה להתנגד), ינתנו זכויות ההקלה.
ארכיטקט מתעסק גם באישורי חריגות בנייה וגם בהסבר לרשות על כך שהתנגדויות אינן רלוונטיות. לעיתים ידבר הארכיטקט עם המתנגד ויציע לו חלופה תכנונית שתהיה מקובלת עליו.

תהליך הרישוי ממשיך בפגישות במחלקת הנדסה, מענה לדרישות השונות ניהול תהליך הבקשה מול כל המחלקות ברשות: בטיחות אש, אגף המים, אגף העתיקות, מהנדס הרשות וכדומה.

להתייעצות עם ארכיטקט דניאל גולדברג

או התקשרו: tomers-cell

לפני שהארכיטקט מתחיל לתכנן מבנה עליו להביא בחשבון נתונים רבים כגון:

  • אופי הדיירים, דרישותיהם (או דרישות העסק) והדרך בה הם חיים
  • הנוף בו יוקם המבנה
  • מזג האוויר השורר במקום
  • התקציב שעומד לרשותו
  • מיקום המגרש, גובהו, הזוית של המגרש ביחס לשמש (אור טבעי במבנה)

רק אחרי שלמד את כל הנתונים הללו הוא יוכל לגשת למלאכת התכנון בתקווה שיצליח לתכנן בניין שיהיה פונקציונאלי, נוח ויעיל וגם יפה.

לימודי ארכיטקטורה

לימודי ארכיטקטורה הם לימודים בין תחומיים המקנים ידע בתחומי הפיזיקה, ההנדסה, האומנות והעיצוב. מטרת הארכיטקט לפעול תוך התחשבות בביצוע של בעלי המקצוע בתחומים השונים אשר יעבדו בבנית המבנה כגון מיזוג אויר, חשמל, מים, בטיחות אש, בידוד, איטום ועוד.

במסגרת לימודי ארכיטקטורה לומדים הסטודנטים מגוון עקרונות של ארכיטקטורת מבנים כמו גם חוקי בניה, תכנון נוף, תכנון עירוני, שיקום מבנים, עיצוב פנים ועוד. פרק חשוב בלימודי ארכיטקטורה מוקדש ליחסי הגומלין המתקיימים בין האדם והסביבה וההשלכות הסביבתיות של הבניה והעיור.

לימודי ארכיטקטורה ברמה גבוהה מתקיימים במוסדות הלימוד האקדמיים בישראל: הטכניון, אוני' תל אביב, שנקר, בצלאל ומוסדות רבים ומכובדים נוספים.

איך להתכונן לפגישה עם ארכיטקט?

רצוי לנהל מספר שיחות ופגישות עם הארכיטקט ולספר לו על עצמנו ועל הדרך בה מתנהלים חיינו או מתנהל העסק, להזמין אותו לסיור במגרש בו יוקם הבית ולבקש ממנו כתובות של בתים שבנה בעבר כדי להתרשם מהם ומהדעות של האנשים שגרים בהם ואחר כך לגשת לעבודה. הארכיטקט יתכנן וישרטט ויעדכן את הלקוחות בהתקדמות, בסקיצות השונות ובהסברים על ייתרונות וחסרונות.

במבנים תעשייתים ומסחריים, לאחר פגישה ולמידת הפונקצוינליות של המבנים, יחקור הארכיטקט את התנאים השונים ויציע חלופות בעלות מסר נכון.

עבודת הארכיטקט לא תמה בתום התכנון, עליו להמשיך לבקר בבית הנבנה, לשתף פעולה עם הקונסטרוקטור ועם הקבלן ולהיות מפקח על כל עבודתו.

להתייעצות עם ארכיטקט דניאל גולדברג

או התקשרו: tomers-cell

בעריכת המאמר סייע ארכיטקט דניאל גולדברג ממשרד גולדברג – אילון אדריכלים ומתכנני ערים https://www.citytabu.org.il/?p=1726

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

2 תגובות

  1. תפקידו של מהנדס קונסטרוקטור, אחריותו וסמכויותיו הגב

    […] יוכל לתכנן סביב בעיות הנדסיות ועיצוביות. כך למשל, אם ארכיטקט מבקש לעצב חלל גדול ופתוח ללא עמודי תמיכה במרכזו על […]

  2. אורי הגב

    הארכיטקט אמור לבקר באתר במהלך הבניה לצורך פיקוח ארכיטקטוני. האם זה נחוץ במקרה ששוכרים מפקח? הרי התוכנית האדריכלית כבר קיימת וכל שנותר זה לפקח שעובדים לפיה…

השארת תגובה